Regulamin sklepu internetowego paulinagaworska.pl
Dzień dobry!
Nazywam się Paulina Gaworska-Gawryś i jestem twórczynią treści cyfrowych i usług, do których dostęp sprzedaję za pośrednictwem mojego sklepu dostępnego pod adresem https://paulinagaworska.pl/sklep. Jest mi niezwykłe miło, że obdarzyłeś_aś mnie swoim zaufaniem i jesteś zainteresowany_a zakupami w moim sklepie.
Gwoli formalności, moje dane rejestrowe: Paulina Gaworska-Gawryś ul. Herbu Oksza 4/27, 02-495 Warszawa, NIP: 7171819578, REGON: 365509838.
Poniżej znajdziesz regulamin, w którym zawarte zostały informacje m.in. o sposobie złożenia zamówienia i zawarcia umowy, formach płatności dostępnych w sklepie, czy postępowaniu reklamacyjnym.
W razie jakichkolwiek pytań, jestem do Twojej dyspozycji pod adresem e-mail psycholog@paulinagaworska.pl.
Pozdrawiam i życzę udanych zakupów
Paulina Gaworska-Gawryś
§ 1
Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub ułomna osoba prawna,
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę niezwiązaną z bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową; Konsument jest również Kupującym,
- POCK – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej; POCK jest również Kupującym; POCK jest również Kupującym,
- Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem https://paulinagaworska.pl/regulamin.
- Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem https://paulinagaworska.pl/sklep.
- Sprzedawca – Paulina Gaworska-Gawryś, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą „Paulina Gaworska-Gawryś”, ul. Herbu Oksza 4/27, 02-495 Warszawa, NIP: 7171819578.
§ 2
Postanowienia wstępne
- Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż treści cyfrowych, świadcząc jednocześnie na rzecz Kupującego usługi drogą elektroniczną zgodnie z § 3 Regulaminu.
- Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupującego.
- Do dokonania zakupu za pośrednictwem Sklepu nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Kupującego. Wystarczające są:
- dostęp do Internetu,
- standardowy system operacyjny,
- standardowa przeglądarka internetowa,
- posiadanie aktywnego adresu e-mail.
- Do korzystania z treści cyfrowych konieczne jest spełnienie następujących warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Kupującego:
- dostęp do Internetu,
- standardowy system operacyjny,
- standardowa przeglądarka internetowa,
- standardowy pakiet biurowy (np. Microsoft Office, OpenOffice, LibreOffice),
- standardowa przeglądarka plików .pdf (np. AdobeReader),
- standardowy odtwarzacz plików wideo (np. WindowsMediaPlayer),
- posiadanie aktywnego adresu e-mail.
- W sytuacji, w której, korzystanie z treści cyfrowych wymagałoby spełnienia dodatkowych warunków technicznych, warunki te wskazane są w opisie treści cyfrowej w Sklepie.
- Kupujący nie może dokonać zakupu anonimowo, ani pod pseudonimem.
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści w ramach formularzy dostępnych w Sklepie.
- Wszystkie ceny podane w Sklepie są cenami brutto.
§ 3
Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego usługi drogą elektroniczną.
- Podstawową usługą świadczoną drogą elektroniczną na rzecz Kupującego przez Sprzedawcę jest umożliwienie Kupującemu złożenia zamówienia w Sklepie prowadzącego do zawarcia ze Sprzedawcą umowy. Złożenie zamówienia możliwe jest bez konieczności posiadania konta w Sklepie, o ile w opisie produktu niepoinfomowano o konieczności założenia konta w Sklepie w celu korzystania z produktu.
- Jeżeli Kupujący zdecyduje się założyć konto w Sklepie, Sprzedawca świadczy również na rzecz Kupującego usługę drogą elektroniczną polegającą na założeniu i utrzymywaniu konta w Sklepie. W koncie przechowywane są dane Kupującego oraz historia złożonych przez niego zamówień w Sklepie. Kupujący loguje się do Konta z wykorzystaniem swojego adresu e-mail oraz zdefiniowanego przez siebie hasła.
- Założenie konta w Sklepie odbywa się wypełnienie samodzielnego formularza rejestracji konta dostępnego w Sklepie. Kupujący może w każdej chwili usunąć konto z poziomu panelu zarządzania kontem lub przesyłając stosowne żądanie do Sprzedawcy. Usunięcie konta nie spowoduje usunięcia informacji o złożonych zamówieniach z wykorzystaniem konta, które to informacje Sprzedawca będzie przechowywał przez cały czas funkcjonowania Sklepu, chyba że wcześniej Kupujący sprzeciwi się przechowywaniu tych informacji, a Sprzedawca nie będzie posiadał nadrzędnego interesu w ich przechowywaniu.
- Jeżeli Kupujący zdecyduje się zapisać do newslettera, Sprzedawca świadczy również na rzecz Kupującego usługę drogą elektroniczną polegającą na przesyłaniu Kupującemu wiadomości e-mail zawierających informacje o nowościach, promocjach, produktach lub usługach Sprzedawcy. Zapis do newslettera odbywa się poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zapisu do newslettera lub poprzez zaznaczenie stosownego checkboxa w procesie składania zamówienia. Kupujący może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania newslettera, klikając w przycisk służący do rezygnacji widoczny w każdej wiadomości przesyłanej w ramach newslettera lub przesyłając stosowne żądanie do Sprzedawcy.
- Usługi świadczone są drogą elektroniczną na rzecz Kupującego nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast umowy o dostarczenie treści cyfrowych zawierane za pośrednictwem Sklepu.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa Kupującemu i przekazu danych w związku z korzystaniem ze Sklepu, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
- Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Sklepu. Kupujący powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.
- Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu, Kupujący może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail psycholog@paulinagaworska.pl. W reklamacji Kupujący powinien określić rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu. Sprzedawca będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 30 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.
- Niektóre treści cyfrowe mogą być dostarczane Użytkownikowi w zamian za podanie swojego adresu e-mail i wyrażenie zgody na wysyłkę newslettera zawierającego informacje o nowościach, promocjach, produktach lub usługach Sprzedawcy.
- W przypadku, o którym mowa powyżej, zamówienie treści cyfrowych odbywa się poprzez wypełnienie specjalnie zaprojektowanego w tym celu formularza.
- Po wypełnieniu formularza, o którym mowa powyżej, Użytkownik otrzymuje na podany w formularzu adres e-mail wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji newslettera. Potwierdzenie subskrypcji newslettera następuje poprzez kliknięcie w link zawarty w wiadomości. Potwierdzając subskrypcję newslettera, Użytkownik zawiera również ze Sprzedawcą umowę o dostarczenie treści cyfrowych w postaci materiałów udostępnianych Użytkownikowi w zamian za subskrypcję newslettera.
- Umowa o dostarczenie treści cyfrowych, o której mowa powyżej, wykonywana jest przez Sprzedawcę poprzez doręczenie Użytkownikowi wiadomości zawierającej link pozwalający na pobranie lub odtworzenie zamówionych treści cyfrowych.
§ 4
Prawa własności intelektualnej
- Sprzedawca poucza niniejszym Kupującego, że treści dostępne na stronach Sklepu oraz treści cyfrowe sprzedawane za pośrednictwem Sklepu mogą stanowić utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Sprzedawcy.
- Sprzedawca poucza niniejszym Kupującego, że dalsze rozpowszechnianie treści objętych prawami autorskimi przez Kupującego bez zgody Sprzedawcy, za wyjątkiem korzystania z treści w ramach dozwolonego użytku osobistego, stanowi naruszenie praw autorskich przysługujących Sprzedawcy i może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
§ 5
Zawieranie umowy
- Kupujący może złożyć zamówienie jako zarejestrowany klient albo jako gość.
- Zarejestrowanym klientem jest Kupujący, który posiada konto w Sklepie. Kupujący może założyć konto poprzez wypełnienie samodzielnego formularza rejestracji konta dostępnego w Sklepie.
- Jeżeli Kupujący posiada konto w Sklepie, przed złożeniem zamówienia powinien się do niego zalogować. Logowanie możliwe jest również w trakcie składania zamówienia poprzez kliknięcie w link dostępny w ramach wyświetlanego komunikatu.
- Złożenie zamówienia odbywa się poprzez wypełnienie formularza zamówienia po uprzednim dodaniu do koszyka interesujących Kupującego treści cyfrowych. W formularzu konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu, z którym Kupujący powinien uprzednio się zapoznać. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących Regulaminu, Kupujący może skontaktować się ze Sprzedawcą.
- Proces składania zamówienia kończy kliknięcie w przycisk finalizujący zamówienie. Kliknięcie w przycisk finalizujący zamówienie stanowi oświadczenie woli Kupującego prowadzące do zawarcia ze Sprzedawcą umowy o dostarczenie treści cyfrowych,
- Jeżeli Kupujący wybrał przy składaniu zamówienia płatność on-line, po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie zostanie przekierowany do bramki płatności obsługiwanej przez zewnętrznego operatora płatności celem dokonania płatności za zamówienie. Jeżeli Kupujący wybrał płatność przelewem bankowym, po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie zostanie przekierowany na stronę Sklepu z potwierdzeniem zamówienia oraz instrukcją dokonania płatności. Zapłata za zamówienie powinna nastąpić w ciągu 1 dnia od zawarcia umowy.
§ 6
Płatność
- Jedyną dostępną opcją płatności w Sklepie jest płatność elektroniczna.
- Płatności elektroniczne, obsługiwane są przez Przelewy24, PayPro SA, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, NIP: 779-236-98-87.
- Jeżeli Kupujący poprosił o wystawienie faktury, zostanie ona doręczona Kupującemu drogą elektroniczną, na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
§ 7
Wykonanie umowy
- Realizacja zamówienia obejmującego treści cyfrowe następuje poprzez przesłanie na adres e-mail podany przez Kupującego w formularzu zamówienia wiadomości zawierającej instrukcję pobrania lub uzyskania dostępu do zakupionych treści cyfrowych.
- W przypadku kursów on-line, dla Kupującego może zostać utworzone konto w ramach platformy kursowej, a dane dostępowe zostaną przesłane w ramach wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 1 powyżej.
- W przypadku kursów on-line, dostęp do treści wchodzących w skład kursu może być ograniczony czasowo, zgodnie z informacjami zawartymi w opisie kursu na stronie Sklepu. W takiej sytuacji, po upływie wskazanego okresu czasu, Kupujący utraci dostęp do kursu.
- W przypadku kursów on-line, Kupujący zobowiązany jest korzystać z platformy kursowej w sposób zgodny z prawem, Regulaminem i dobrymi obyczajami, a w szczególności:
- korzystać z platformy w sposób niezakłócający korzystanie z platformy przez pozostałych jej użytkowników, nienaruszający jakichkolwiek praw, dóbr lub interesów osób trzecich, niewpływający negatywnie na funkcjonowanie platformy, szczególnie poprzez wykorzystanie złośliwego oprogramowania,
- nie udostępniać danych dostępowych do swojego konta w platformie jakimkolwiek osobom trzecim,
- nie rozpowszechniać kursu ani jego poszczególnych fragmentów bez uprzedniej zgody Sprzedawcy.
- W razie korzystania z platformy kursowej w sposób sprzeczny z ust. 4 powyżej, Sprzedawca zachowuje prawo do zablokowania Kupującemu dostępu do kursu.
§ 8
Odstąpienie Konsumenta oraz POCK od umowy
- Konsument oraz POCK, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub POCK w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta lub POCK przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Aby odstąpić od umowy, Konsument lub POCK musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną.
- Konsument lub POCK może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, dostępnego pod adresem https://paulinagaworska.pl/formularz-odstapienia-od-umowy/ jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument lub POCK wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi lub POCK prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub POCK wszystkie otrzymane od Konsumenta lub POCK płatności niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
§ 9
Odpowiedzialność za wady
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Konsumentowi lub POCK towar zgodny z umową. Rękojmia za wady jest wyłączona w przypadku Kupującego niebędącego Konsumentem lub POCK.
- Zgodność towaru z umową oceniana jest zgodnie z postanowieniami Rozdziału 5a ustawy o prawach
konsumenta. - Rękojmia za wady wyłączona jest w stosunku do Kupujących innych niż Konsument oraz POCK.
- Jeżeli Kupujący stwierdzi wadę treści cyfrowej, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument lub POCK żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument lub POCK żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub POCK jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, Sprzedawca może odmówić́doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument lub POCK
może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo
odstąpieniu od umowy, gdy:
1) Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową;
2) Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie;
3) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
4) brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy;
5) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta. - Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub POCK kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny.
- Konsument lub POCK nie może odstąpić od umowy, jeżeli niezgodność towaru z umową jest nieistotna.
- W razie odstąpienia od umowy Konsument lub POCK niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub POCK cenę niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub POCK, chyba że Konsument lub POCK wyraźnie zgodził się na inny
sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. - Reklamacje związane z odpowiedzialnością Sprzedawcy za zgodność towaru z umową mogą być składane w dowolnej formie, w szczególności pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy lub elektroniczne na adres e-mail Sprzedawcy. Sprzedawca odpowiada na reklamacje w terminie 14 dni od doręczenia reklamacji, w taki sam sposób, jak reklamacja została doręczona.
- Szczegóły związane z odpowiedzialnością Sprzedawcy za zgodność towaru z umową uregulowane są w Rozdziale 5a ustawy o prawach konsumenta. Regulamin nie modyfikuje w żaden sposób opisanych tam zasad.
- Kupujący może skorzystać z formularza reklamacyjnego, dostępnego pod adresem https://paulinagaworska.pl/formularz-reklamacyjny jednak nie jest to obowiązkowe.
- Kupujący może kontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty elektronicznej.
§ 10
Dane osobowe i pliki cookies
- Administratorem danych osobowych Kupującego jest Sprzedawca.
- Sklep wykorzystuje technologię plików cookies.
- Szczegóły związane z danymi osobowymi oraz plikami cookies opisane zostały w polityce prywatności dostępnej pod adresem https://paulinagaworska.pl/polityka-prywatnosci-paulinagaworska-pl/
§ 11
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami o dostarczenie treści cyfrowych na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 12
Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen produktów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy. Kupujący, którzy posiadają zarejestrowane konto użytkownika, o każdej zmianie Regulaminu zostaną poinformowani poprzez wysyłkę wiadomości na adres e-mail przypisany do konta użytkownika. W razie braku akceptacji nowego Regulaminu, Kupujący może nieodpłatnie usunąć swoje konto użytkownika.
- Wszelkie spory związane z umowami zawieranymi za pośrednictwem Sklepu będą rozpatrywane przez polski sąd powszechny właściwy ze względu na miejsce stałego wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę. Postanowienie to nie znajduje zastosowania do Konsumentów oraz POCK, w przypadku których właściwość sądu rozpatrywana jest na zasadach ogólnych.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 30.06.2022.
- Wszystkie archiwalne wersje Regulaminu dostępne są do ściągnięcia w formacie .pdf – linki znajdują się poniżej Regulaminu.