Stres jak sobie z radzić? 13 skutecznych pomysłów!

Stres jak sobie radzić, aby nie zwariować na co dzień?  Jest kilka prostych sposobów, które mogą pomóc, kiedy czujemy bardzo duże napięcie z powodu obowiązków domowych lub pracy. Najważniejsze, że większość nie wymaga bardzo dużego przygotowania, a efekt można zauważyć od razu. Skuteczne sposoby na redukcję stresu, które możesz zastosować w każdej chwili.

Stres, który zabiera radość

Zamartwianie się, strach przed porażką, spiętrzenie się obowiązków – wyzwalają napięcie, które nie oszukujmy się nie służy nam i nie pomaga w cieszeniu się życiem. Dlatego, warto poznać, co lubi nasze ciało i umysł, aby najlepiej się odprężyć.

Jeśli stresuje nas praca, dobrze pomyśleć o jakimś rytuale przejścia, który może nas wprowadzić, w bardziej przyjemny nastrój po intensywnej pracy. U mnie takim rytuałem jest praktykowanie ok. 15-20 minut jogi po przyjściu do domu.

Stres jak sobie radzić – 13 pomysłów dla Ciebie!

1.Ćwiczenie jogi

Można praktykować w szkole jogi, można zacząć sprawdzać, czy ta opcja jest dla nas oglądając filmy na You Tube np. joga prowadzona przez Małgorzatę Mostowską jest dobrym początkiem i możliwością zapoznania się z tą metodą. Dzięki ćwiczeniom z oddechem, poznawaniu naszego ciała mamy szansę przełączyć się na inny tryb myślenia, a stres może zostać zminimalizowany.

2.Spacer

Krótki lub długi spacer po siedzeniu cały dzień w burze to prawdziwa ulga. Nawet zimny wiatr i deszcz nie są przeszkodą, wystarczy jedynie odpowiedni strój. Intensywny marsz czy powolny spacer da dużo radości i pozwoli uspokoić się myślom.

stres jak sobie radzić

3.Słuchanie muzyki

Spokojna, relaksacyjna, czy wręcz odwrotnie głośna i mocno ekspresyjna – muzyka ,,łagodzi obyczaje”, a także stres. Przyjemna muzyka sprawa, że ciało i umysł się odpręża. Warto pomyśleć o zrobieniu swojej Relaksującej playlisty, którą możemy mieć zawsze pod ręką, kiedy będziemy mieć gorszy dzień.

4.Przyjemna książka

Książki są dobre na wszystko. Zatopienie się w przygodach bohaterów, przeniesienie się w czasie i przestrzeni pozwala na chwilę zapomnieć o swoich troskach i skupić się na czymś innym. Czytanie poprawia nie tylko nastrój, ale również dobroczynnie wpływa na cały organizm – procesy kognitywne, kreatywność, a także sen.

5.Gotowanie

Dobre jedzenie uśmierza smutki, ale również samo przygotowywanie potraw czy ciast może mieć świetny wpływ na nasz nastrój. Wykonywanie określonych działań, które mają doprowadzić do danego efektu dają szansę na skupienie się na konkretnej czynności niezwiązanej z naszym stresem. Dodatkowo pyszne jedzenie wyzwala endorfiny i serotoninę, czyli hormony szczęścia.

6.Gorąca kąpiel

Czy trzeba mówić coś więcej? Pachnąca piana, gorąca woda z olejkami eterycznymi i klika chwil wśród zapachu przyjemnych świec. Stres kumuluje się w ciele, więc gorąca kąpiel to jeden z bardzo dobrych pomysłów na to jak radzić sobie ze stresem.

7.Zumba i taniec

Dodaje energii, pozwala wyrzucić z siebie napięcie i pozwala ciału odpocząć i przestawić się na tryb zrelaksowany. Taniec poprawia humor i powoduje, że z ciała znika napięcie.

8.Medytacja

Wyciszenie umysłu i skupienie się na tu i teraz. Regularne praktykowanie medytacji daje spektakularne efekty, warto wypróbować, nawet jeśli na początku będzie to wyzwanie.

9.Rozmowa

Czasami najlepsze na stres będzie wyrzucenie z siebie negatywnych przeżyć i trudnych emocji. Dzięki rozmowie możemy nabrać do pewnych spraw dystansu i zobaczyć je w nowym świetle.

10.Prace w ogrodzie/przesadzanie roślin

Pielęgnowanie roślin i ich uspokajający zielony kolor może być najlepszym remedium na stres i smutki. Chwila w ogrodzenie, na własnym balkonie czy w trakcie przesadzanie roślin pozwoli na skupienie się na ważnych dla nas sprawach i otoczenie opieką tego, co jest dla nas ważne.

11.Śpiewanie

To nic, że fałszujesz, nie pamiętasz słów, czy gubisz melodie. Śpiewanie, podobnie jak taniec jest balsamem dla duszy.

12.Malowanie

Tworzenie obrazu, kartki dla bliskich czy kolorowanie malowanek antystresowych jest najlepszym sposobem na chwilę wytchnienia. Umysł, który tworzy stresuje się mniej. Dodatkowo ekspresja emocji poprzez sztukę pozwala im znaleźć konstruktywne ujście. Zobacz: arteterapia.

13.Pisanie ekspresywne

Metoda, która pozwoli wyrzucić Ci z głowy uciążliwie powracające myśli. To istne oczyszczanie umysłu i możliwość zarządzania tym, jak się czujemy bez uciekania od własnych przeżyć.

Stres jak radzić sobie z codziennym napięciem? Masz swoje sposoby?